Köpvillkor

Välkommen till Kängspecialistens kundtjänst.
Här kan du läsa allt du vill veta om leveransvillkor, betalsätt, returer/bytesrätt och mycket mer.
Skulle du mot förmodan fortfarande ha någon fråga kan du kontakta oss på 08-150001 eller fylla i kontaktformuläret under Kontakta oss.
Vi svarar oftast direkt och på E-post har du ett svar inom 24 timmar.

Kängspecialisten Stockholm AB
luntmakargatan 72
113 57 Stockholm
org nummer: 556631-6815


Allmänna villkor

Minderåriga
Är du under 18 år, måste du ha målsmans tillstånd för att göra en beställning hos oss

Köpvillkor
Alla varor förblir Kängspecialistens egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

Priser
Svensk moms 25% ingår

Lägsta ordergräns
På Kängspecialisten har vi ingen minsta ordervärde.

Fraktvillkor

Skor, från 29 kr
Kängor, från 69:-
Tillbehör, från 29:-

Du står själv för returportot och transportrisken vid byte och retur.

Outhämtade paket

För alla outlösta paket förbehåller vi oss rätten att debitera kunden kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringskostnad.

Hämta i butik

Detta alternativ är något vi vill framhäva. Det är inte lätt att hitta rätt i djungeln av kängor och skor och framförallt rätt storlek, men väljer du att komma in i vår butik så garanterar vi att du kommer därifrån med rätt känga eller sko för just dina fötter och behov.
Finns varan i lager håller vi varan i 3 dagar. För hämtning senare än 3 dagar ber vi dig ta kontakt med oss.

Returer/byte

Inför jul förlänger vi ditt öppet köp tom 7/1-2015. Du har som kund rätt att öppna och undersöka varan.
Kom bara ihåg att varan skall vara oanvänd och i originalförpackning vid eventuell retur. Alla etiketter, kartonger/förpackningar ska vara intakta och oskadade.
Returnera ej genom att fästa frimärken, fraktsedlar eller tejp direkt på originalförpackningen.
Skulle originalförpackning vara skadad debiterar vi den kostnaden.


Du står själv för returportot och transportrisken vid byte och retur.

Ångerrätt

Kängspecialisten erbjuder dig 14 dagars bytes/returrätt på alla varor som är köpta hos oss. Du har som kund rätt att öppna och undersöka varan.
Kom bara ihåg att varan skall vara oanvänd och i originalförpackning vid eventuell retur. Alla etiketter, kartonger/förpackningar ska vara intakta och oskadade.
Returnera ej genom att fästa frimärken, fraktsedlar eller tejp direkt på originalförpackningen.

Du står själv för returportot 69kr och transportrisken vid byte och retur.

Återbetalning

Har du beställt och betalat ordern med kontokortet återbetalar vi pengarna till kortet., dock senast inom 30 dagar. 


Bank och kreditkort

Säkerhet, trygghet och enkelhet är avgörande nyckelord för en verksamhet som hanterar betalningar.
Kängspecialisten samarbetar med DIBS som är PCI certfierad av VISA/MasterCard.
DIBS är en av Skandinaviens största när det gäller säkra betalningar över internet.
Vi accepterar VISA och Mastercard.
DIBS hanterar konsumentens kortuppgifter och de uppfyller kraven för PCI DSS.
Vi använder oss av 3D Secure som är en global säkerhetsstandard framtagen av VISA och Mastercard för betalningar över Internet.
Överföringen av pengarna sker med SSL-kryptering vilket innebär att ingen obehörig kan se dina kortuppgifter.

Visa ochMasterCard är tillgängligt för alla.
Inga avgifter.

SveaWebPay Faktura

Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer.
Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar.
Samtliga fakturor är av Kängspecialisten Stockholm AB överlåtna till Svea Ekonomi AB.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar.
Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift.
Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso

 

SveaWebPay Delbetala

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.
Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

 Har du några frågor så kan du ringa 08-51493113 för närmare information.

 Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.

Allmänna villkor hittar du här.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation hittar du här.

Nu är det jul igen och det innebär att det är många julklappar som skall köpas. Men oroa dig inte, nu kan du i lugn och ro handla ränte- och betalfritt fram till och med den 11 januari 2015.

Så vad väntar du på? Fyll upp varukorgen med alla dina julklappar.

Välj ”Delbetalning” i kassan och sedan ”Köp nu – betala om 3 månader” (helt räntefritt).

[Företaget] & Svea Ekonomi önskar er alla en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Betalvillkor julkampanj

Förfallodatum:
Inköpsmånaden + 60 dagar

En uppläggnings- och aviavgift om 29 sek per köptillfälle tillkommer.

Vid köptillfället kommer det att göras en sedvanlig kreditprövning, vilket kan leda till att Svea Ekonomi inhämtar en kreditupplysning. Julkampanjen pågår mellan den 1 november 2014 och den 11 januari 2015. 


Reklamation

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köptillfället, dock inom skälig tid (högst två månader) från att ett fel upptäckts. Observera att produkter som reklameras måste vara rena.
Kontakta oss omgående vid en reklamation för en snabbare hantering av ärendet och för att du ska få en returfraktsedel på vår bekostnad. Uppge ditt namn och ordernummer samt vilken vara det gäller.
Ersättningsleveransen sker helt utan kostnad för dig. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

Leverans

Om varorna finns i lager sker leverans inom 2-5 arbetsdagar. Måste vi däremot beställa varan så tar det i regel mellan 5-8 arbetsdagar, men det kan även ta längre tid.
Skulle din order bli försenad, kontaktar vi dig och föreslår ett nytt leveransdatum. Du har du rätt att häva köpet.
Varken prissänkningar eller prishöjningar som presenteras i vår webshop påverkar ordrar som redan lämnat vårt lager.
Alla leveranser sker med Posten som paket eller brev. Det innebär att det val du gör i kassan avgör vilken leverans du vill ha på ditt paket.
För snabbare hantering av ditt paket anger du ditt mobilnummer i kassan. Posten skickar då en sms-avisering istället för det traditionella brevaviseringen.
Det är ett bra val för miljön och dessutom går leveranserna från oss minst 1 dag snabbare.

Posten Mypack
Paket får du hämta ut hos ditt närmaste ombud 

Posten postförskott
Innebär att du får lösa ut ditt paket på närmaste Posten ombud.

Posten varubrev
Mindre försändelser skickas som brev och hamnar direkt i din brevlåda.

Leveranser utanför Sverige

Vi levererar för närvarande inte utanför Sverige.

Tryckfel

Vi reserverar oss för tryckfel och felprissättningar på sajten och förbehåller oss rätten att avslå ordrar.